Tiefsee Automatic - Gold-Black

€399.00*

Strap: Nylon strap black, steel buckle
  • 3 years warranty 3 years warranty
  • Made in Germany Made in Germany
  • Free shipping and returns in EU Free shipping and returns in EU
Less is more

Sporty character machine

With its 41.50mm stainless steel case, the solid stainless steel bracelet, the 12 round clear indices on the matt dial, the Tiefsee radiates performance and aesthetics in Nordic restraint.

The distinctive CNC-machined 20BAR retro case divides the brushed surfaces with precisely machined edges. The unidirectional diving bezel with 60-minute graduation is finely clicking in 120 steps, allowing precise reading of dive and decompression times. The ceramic inlay is extremely scratch-resistant and matches the hard sapphire crystal perfectly.

The clean dial of the Tiefsee presents itself with its raised indices and fine dial ring. The contrasting red date gives the dial, the face of the watch, a unique character. This striking impression is emphasised by the straight, clear hands and ensures perfect orientation - even at night. This is because the Japanese LumiNova® finish guarantees enormous luminescence, ensuring the best readability.

The Deep Sea is powered by the reliable Miyota 8215 calibre, which has been adjusted by our watchmaker. The calibre and its rotor can be easily seen through the anti-reflective sapphire crystal back.

The Tiefsee is fitted with a solid three-link stainless steel bracelet which has a solid folding clasp. The strap length adjustment can be done by yourself at home without any prior knowledge due to the screwed band links. The tools for the adjustment are of course included with the watch.
Good to know

Specifications and info

  • Movement: Miyota 8215 Automatic
  • Diameter: 41,5mm
  • Length: 48,0mm
  • Height: 12,3mm
  • Glas: Scratch-resistant sapphire glass, 2-fold anti-reflection coating
  • Waterproof: 100m
  • Limitation: 999 pieces (individual serial number)
  • Product number: 1903090903207
  • Manual see manual
  • The dial

    The dial

    • Matt dialground refined with LumiNova® luminous
    • Fine dial ring with 60-minute graduation
    • Main hands aluminium refined with LumiNova® luminous
  • At night

    At night

    • Beige Luminous LumiNova® Beige
    • Glows in a clear green tone
  • The movement

    The movement

    • Miyota 8215 – mechanical automatic movement/
    • 21 jewels
    • Date window position on 6 o´clock
  • Case & bezel

    Case & bezel

    • CNC machined case with a brushed surface
    • 316L surgical stainless steel
    • 20 Bar waterproof
    • Steel-ceramic-bezel
    • Ring uni-rotatable, 120 clicks
  • The nylon strap

    The nylon strap

    • Quick release pins for fast strap exchange at home
    • 2-piece nylon strap
    • Double-layer 2,4mm thickness
    • Solid thorn buckle
    • 22,00mm strap width

Thats what wearers say

5 out of 5 stars (Last 10 Reviews)

Habe diese Uhr heute von meiner lieben

Habe diese Uhr heute von meiner lieben Frau, anlässlich eines runden Geburtstages, als Geschenk bekommen. Ich freue mich sehr, das klare Design und das satte Tragegefühl liegen genau auf meiner Linie. Tolle Uhr.

Schöne und hochwertige Uhr

Die Uhr wurde als Ergänzung meiner kleinen Sammlung gekauft, vor allem wegen dem regionalen Bezug. Sie trägt sich sehr angenehm und hat mich hinsichtlich ihrer Qualität überrascht. Die Verarbeitung ist sehr gut und die Ganggenauigkeit überragend (ca. 2 Sek. Vorlauf/Tag), das kann keine meiner Citizen- oder Seikouhren besser! Das Miyota 8215 lässt sich offensichtlich gut einregulieren. Wer eine schöne, robuste und hochwertige Uhr sucht ist hier richtig.

Schmuckstück,gut gemacht

Einfach top Uhr , ich kann diese Uhr nur empfehlen. Die Verarbeitung ist sehr gut und hochwertig . Meiner Meinung das beste Preis/Leitungsverhältnis für den Preis finden Sie keine bessere Automatik Uhr! Ich habe mir noch das Kautschuk Armband bestellt,auch sehr schön.

Immer eine Blick wert !

Topp Qualität zu einem fairen Preis . Um es auf den Punkt zu bringen. Ich schaue gerne öfters auf meine Tiefsee Gold Ruhe ,auch wenn ich nicht gerade wissen will wie spät es ist .

Rundum zufrieden mit Vandaag !!!

Den freundlichen, offenen und norddeutschen ( moin moin ) Kontakt mit Vandaag empfand ich als sehr angenehm. Meine wunderschöne " Tiefsee Goldkraft" begeistert mich optisch und qualitativ jeden Tag. Um für jede Gelegenheit ausgestattet zu sein , habe ich mir auch das Nylon Band bestellt. Beides wurde in einer stilvollen Verpackung geliefert. Sie wird nicht meine letzte Uhr von Vandaag sein ....

Top

Das ist meine Zweite vandaag ,bin begeistert vom Design und von der Verarbeitung war nicht meine Letzte mal sehen was kommt !

Schnelle Lieferung, richtig schöne Uhr! Absolut zu empfehlen.

Schnelle Lieferung, richtig schöne Uhr! Absolut zu empfehlen.

Wirklich ein super Qualitãt! Ich bin ganz

Wirklich ein super Qualitãt! Ich bin ganz glucklich (noch besser sein wann hat ein ETASA drinnen).

Ich bin begeistert!

Hey Vandaag, Ich möchte mein Loob an euch weitergeben Ich besitze schon mittlerweile 6 Automatikuhren, eine Solar, eine Hybromatikuhr, eine Scanwatch und 5 Quarzuhren. Also kann man sagen ich sammle Uhren, aber keine wurde so edel und freundlich präsentiert wie eure Uhr!!! Gruß an Daniela eure Holzbox ist wunderschön!!! Ich kann die Uhr jedem empfehlen, Sie ist ein Hingucker und sein Geld Wert! 💰 Ps:. Kleiner Spoiler es wird nicht die letzte Uhr sein die ich bei euch bestelle. 😉 Mit freundlichen Grüßen Sven Wiesner

Hervorragende Materialwahl und Verarbeitungsqualität. Die Uhr spielt

Hervorragende Materialwahl und Verarbeitungsqualität. Die Uhr spielt eigentlich in einer anderen Preisklasse. Ich bin rundum zufrieden. War bereits meine zweite Vandaag, aber sicher nicht die Letzte.

Excellent

Very good

Good

Acceptable

Unsatisfactory

More than 20 years of experience

High quality watches from north germany

We pack our experience from 20 years of watch production for others brands into VANDAAG: selected suppliers, clear design, uncompromising quality.

more